Sunday 30 June 2013

Malang Tak Berbau

Salam Isnin semua..
Mesti ada yang feeling Monday Blues kan? Aku lak feeling tired..kalau nak kira cukup rehat ke tak during weekend tu mmg tak pernah cukup la..banyak kerja, yang tak pernah abis. Kain baju tak pernah surut, makan minum nak kena buat. fuh..anak 5 beb, banyak perut nak kena isi. So cam biasa, kalau weekend  mcm2 menu dok berlegar kat benak ni. 
Let's start a story with Saturday. Pagi-pagi tu dah bangun masak nasi lemak with a ready made delicious sambal given by BFF Ida. So mudah kerja. Tapi semua kena hurry coz nak pegi rumah ida ambik kain n jenguk anak dia sekali. That's why i name tis entry "malang tak berbau". 

See? ni lah anak ida, agak gerun tengok belakang kepala dia ni. They are twin, n tis is adik. Tau apa jadi? Dinding yang separate ruang dalam rumah dia tu dah jatuh kena si adik ni. My god, when i received tis news, aku sendiri yg jadi tak keruan. Can't imagine kalau yg kena tu anak aku. Well, am a mother, kalau yang kena tu anak orang tu aku always feel mcamana la kalu yang kena tu anak aku sendiri..menggigil kepala lutut aku nih. She's ok je masa aku gi tengok adik ni..seorang yang sangat kuat semangat. Sebab according tu Ida, masa kena tu darah penuh merecik dalam rumah, boleh nampak isi dalam kepala tu. ida n bibik dia meraung-raung, kakak n abang menangis meraung jugak tapi adik ni sikit pun tak menangis. Aku pulak yang meremang bulu roma bila dengar citer Ida ni. Gambar muka sebelah depan dia takde, tapi muka dia habis bengkak n mata dia lebam bengkak biru abis. Masa kejadian, memang Ida n Isk bajet tis is time la..maybe anak dia tak lama dah hidup, isk siap call mak dia suruh datang sebab maybe tis is the last time for them to see adik ni. Aku lak time ni dengar citer dah bergenang air mata..feeling sad beb! Tapi doktor cakap its a miracle, dah buat x ray, ct scan semua ok. alhamdulillah..aku harap dia akan ok lagi for all time to come. Isk ada bgtau aku, dia paling ralat sebab cik li aku dah bagitau dia suruh buang dinding tu sebab aku sendiri masa dok bersandar kat dinding tu, memang bergerak nak jatuh, tinggal lagi aku ni sempat tahan n my god, dinding tu berat sangat. Ida sendiri tak larat nak angkat masa hempap anak dia tu.
After that, aku berangkut ngan semua anak-anak pergi KL, amek cik li n pegi amek balance kain kitorang lagi 10 pasang. hamekkk..giler lak duduk situ, sebab banyak kain baru sampai. huhuu..kalau la...kalau..mmg aku nak sambar sangat buat baju sendiri tp sabar yer..kain tu untuk aku n ida nyer projek. huhuu..
N, sunday comes. it all went as usual, chores and such!

No comments:

Post a Comment