Thursday 27 June 2013

Nuh

Nuh Miqhail my baby dah pandai meniarap! huhuhuu...jap je dia boleh duduk diam pastu mesti berpusing-pusing cam gasing. Letak arah north, karang tengok dah duduk south. Tapi dah nak masuk 4 bulan ni aku rasa Nuh ni la baby aku yang paling cool...Nuh ialah seorang baby yang redho jer..ye lah cam sedar diri jer kan..dia baby last (setakat ni la..) tp paling pandai bawak diri. Diam je main kira-kira (pakai jari dia cam tgh mengira) sorang-sorang, pastu ngantuk dia tido. kalau dia boring dia bunyi la sikit, tak pun adik beradik dia datang layan dia jap, dia gelak. Pastu penat dia tido. Tu je la aktiviti dia. Nak susu dia nangis la sikit. 
Tapi ini baby la dia punya perut manyak tadak hal (aku harap berterusan la). Ada satu hari tu cik li aku tersalah bancuh susu kakak bagi dia..omak aiiiii nak pitam aku dengar. Aku paling tensi kalau si anak nih duk nangis tak leh tidur sebab kembung. Tapi dia ilekkk jer..fuh lega!
Baby sitter aku pun siap puji-puji lagi, senang giler nak jaga Nuh aku yg sorang ni. Hari-hari amek dia kat umah baby sitter tu hari-hari gak Kak Dilah (KD) tu puji..kembang kempis lak idung mak dia yer..ttuii. hahahahah.
Tapi tu lah..sampai saat ni mcm tu gak lagi dia, tp tak tau la kot2 dah berubah bulan dah membesar sikit lagi esok dia meragam pulok. Mama doakan dia sentiasa ok dan dilimpahai rahmat selalu..so takdelah nak buat perangai sangat. Aminnn...

No comments:

Post a Comment