Tuesday 9 April 2013

About Me

Haiii

Jom kita berkenalan dulu.
 Nama saya..hahah, asal nak berkenalan tu jerlah ayat nya yer? nak buat camna? saya skema je..nak apakai ayat camna lg??
k lah, saya Syarifah Layuza, dah tua pun tahun ni..baru jer lps dicelebratekan birthday by friends n family 7hb ari tu. dah la tu, time dalam pantang lak tu. apa2 pun, tq uollss sbb ingat lg kat aku ni. aku je yg tak berapa nak ingat birthday sendiri. huuhuu..

   

 Saya ni ibu kepada 5 orang anak. Sbb tu la sajer je letak nama blog ni mummy vogue, sbb org lain sebaya aku ni mugkin anak baru 2 or 3 tp aku dah lama u..tu la penagan kawen muda. umo 20 dah dirembat da by en husband, nama dia Alie.
So until now, dah 14 tahun la kitorang ni kawen. Banyak tol ups and downs dalam hidup kitorang ni, tp alhamdulillah..bertahan sampai arini..



 Ok, anak sulung aku dah form 1 tahun ni. Saykir Arham namanya. sblm baby ni lahir, tu jer la sorang one and only anak lelaki aku. manja pun yer jugak..mengalahkan adik2 pompuan dia yg lain.

   

 anak2 aku ni, jenis diorang kalu tgk kita bz time tu la dia akan datang bercerita bercakap mcm2 ngan kita. pastu org tak layan diaorang marah. dah mak kau ni tgh bz, nak layan camner lg kan..kadang aku tgh mandi pun datang ketuk pintu bilik air nak bgtau mcm2..mcm la aku ni nak tidur kat dlm bilik air tu. then, 4 years later comes another baby girl, Akmal Alyana.


   

 Yang ni anak no 3, lglah kusss semangat mak ni dibuatnya.
 Hobi lain xder, melalak je kejanya. xtau dah nak buat macamna. bercakap salah sikit menagis, tanya sikit, menangis, kakak abang gurau sikit menangis..letih aku! now dah 5 taun.tp makin besar makin kuat lak melalak nya. xtau dah aki nak buat camana. 

 Kemudian 4 tahun lg, there arrive another baby girl in my family. Yang ni nama dia Maryam Nuha, baru je 1 tahun 4 bulan. yg ni pun kuss semangat tp xder la mcm kakak dia td tu. kus semangat yg ni sbb kuat sgt makan, n makan apa sahaja. 
Anak2 aku yg lain semua kurus2, sbb makan memilih then x pemakan sgt tp dpt yg ni, alhamdulillah...termakbul doa aku nak ada sorang anak yg gemuk sikit. so senang la kalau bawak dia ni gi mana2 sbb senang nak bg makan. hahahah

   

 Lps tu, bila si Yam ni umur 6 bulan aku pregnant lg..aduhai..yg ni mmg betul2 xder dlm rancangan..tp dah rezeki, takkan nak buang kan? so 10.3.2013 lahirla seorang lg baby boy dlm rumah aku ni, Nuh Miqhail yg genapla usia dia sebulan ari ni. ptg ni nak pegi jap dia sebulan pulak. karakter? x tau la lg camna kan...

 Ok la..tahts all for now, gambar baby belum lg ada kat sini..later la aku kenalkan dia pulak ekk..

.bubuii..

No comments:

Post a Comment