Thursday 25 April 2013

Antara acara masak-masak di D'Perdana Little Kitchen

Ni semua gambar masak-masak kat rumah aku ni, ada yang sesuka hati aku je nak buat, ada yang buat sbb raya, ada yang aku buat sebab nak jamu kawan-kawan makan..enjoy the pics!

Ni semua aku buat masa lepas raya, nak kata open house tak jugak just ajak kawan-kawan  datang makan jer..aku buat nasi kuning(mcm nasi minyak), lontong and ada roti jala kot? 

Roti sandwich tu adik aku kuyangfarraalidrus yang tolong buatkan. Aku dah tak  larat n tak sempat. Mana taknya, aku dah pregnant 7 bulan time tu. Agar-agar je desser aku buat.

Kuih lompang, yang dah siap takde gambar, kamera takde bateri.


Roti paung kata orang Terengganu or roti bun

Apam Polkadot

Yang ni paling lawak, nak try sangat buat kek red velvet tapi nak buat topping tak pandai, last-last jadila RV yang tak jadi. huhuhu. Buah ceri nak hias pun dilangsai dek anak-anak

Masa raya 2012 la ni. Aku order sate jer..yang lain-lain rendang, nasi himpit , kek RV tu aku buat. Ni menu raya pertama, raya ke 2 aku buat nasi minyak n raya ke 3 aku buat laksa kuih putih (terengganu style). Laksa la yang paling laris sbb satu ofis pakat-pakat datang rumah aku ari tu.. tp sayang, gambar lak takda. Next time kita jamu mata ngan laksa pulak.

No comments:

Post a Comment