Wednesday 24 April 2013

SAKIT HATI!!!

Dah lama tak berblog, sampai lappy ni pun dah berabuk. Oh, btw, ari ni aku dah 45 ari, dah merdeka pantang..yeehuu! Tp takder apa yg special sgt pun sbb blm habis pantang lg pun dah macam abis dah, yelah duduk sendiri semua kena urus sendiri..dah anak ramai kot..
Hah, back to story tak puas ati nih, eh, sakit ati la..camni kisah dia, Dah dlm pantang ni, nak bergerak mmg susah la sket, hubby keja xkan nak melayan kita je doplohpat jam kan. So akak ni duk diam2 baby tido rajin la window online shopping. Ada la a few things yg aku ni beli. Tp ada satu ni, aku beli blouse jer..dia nyer gambo meletops-letops kat fb tu, aku nengok kawan aku "like" page dia so aku usha la tengok. hmm..ok gak baju2 dia..murah2 lak tu. So aku try la satu baju peplum..maklumla sebelum ni org dok pakai aku tgh pregnant, masa pregnant tu mmg payah la sket aku nak membeli sbb gi kedai pun aku tak minat..maybe penangan anak boy kot. :) Then, pilih nyer pilih, aku beli la satu..murah je, sekali ngan delivery aku rasa dlm rm35 je kot. Masa dok PM dlm fb tu bab2 tanya harga size confirm order tu semua, berdesup la admin dia jwb, so aku ok jer la..dia kata within 5-7days barang akan sampai. ok lagi..tunggu je la..akak ni kan penyabar..tup2 dah ari ke 8 barang tak sampai2. aku call la budak tu, sekali dia jawab barang bukan dgn dia, kawan dia yg kat JB yg orderkan..dia sms kawan dia dari smlm tak reply2 lagi. aku hangin la satu badan. aku tanya balik, dah sms kawan u tak reply tak reti nak call ke? susah sgt ke nak call? u buat biz mcmana ni? kalau macam ni i nak refund la balik. U olls tau dia jwab apa..sorry refund tak dapat. Aku tanya balik apsal tak dapat? bukan salah i, u yg lambat. Then baru dia cakap barang tu dari China, kawan dia order nanti barang akan sampai ari jumaat. Tu dia....ORANG BISNES KO NAK BISNES, TP HAMPEH!! Ok Lh, dah dia cakap gitu, aku fine je..aku tunggu lg..So altogether aku start deal ngan dia 12hb, baju tu baru sampai ari ni 24hb. Tp sblm tu dia ada sms aku tanya kalau nak refund ke nak tunggu baju tu? Aku jawab aku tunggu je la..dah alang2 mmg dah lama pun aku tunggu, takkan sehari dua lg aku takleh tunggu, bkn penting sgt pun. TAAAPIII.......hari ni baju tu dah sampai, lg sakit hati aku! baju tu base calor dia putih, bunga hitam. kat tempat warna putih tu la ada dot dot warna coklat apa tah..then benang kat lengan baju tu berjurai-jurai..hai hangin satu badan. mmg corak je la sama ngan dalam gambo tp kualiti mmg hancuss! aku tau harga murah ko nak expect kualiti yg macam mana kan? tp patutnya aku dah expect from the very beginning, bila servis dia dah out maknanya barang dia pun hancus la. Tp aku rasa kalu dia check dulu baju tu sblm deliver aku tak rasa ada masalah kot. takkan selai tu je baju yg dia order dr China? takkan takleh replace dgn yg lain. Benang tu ko bolehla potong dulu sblm deliver kat aku, at least bg good impression sket sbb dr awal ko mmg dah hancur ngan biz ko. Kalo kat fb tu beratus gambo2 baju yg dia post ari2. kunun biz kencang la tu..tp hampeh. Aku pun apalagi, pm dia balik la kat fb tu dgn komen2 bernas aku ni. Lps ni aku post kat wall dia pulak betapa servis dia is very bad! oh ya, nama company tu, FZ FASHION. Then, td lg best, budak tu cakap kwn dia dr JB akan poskan, tp add pd parcel poslaju tu cuma kat CHERAS je..menipu banyak..dahla kalu aku pm tu lambat je nak jawab..aku tanya pasal baju yg tak antar lg tu, dia cakap nak check, smpai esok lak aku tunggu xder update langsung. So pada sesiapa yg rasa nak membeli ngan diorang ni, aku rasa tak payah la..buang masa korang jer


Ni lah baju yg aku beli tu tp mmg sangat sangat tak memuas kan hati

No comments:

Post a Comment